Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019
ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ

Πρόκειται για τον ελεύθερο υπαίθριο χώρο στο οικόπεδο του Δικαστικού Μεγάρου Αθηνών.


Η συνολική έκταση την οποία αντιμετωπίζει η μελέτη χωρίζεται σε δύο βασικές ενότητες:
 

  • το τμήμα που βρίσκεται στο δώμα του υπόγειου σταθμού οχημάτων, επιφάνειας 7.346 m2
  • τις ζώνες που μεσολαβούν μεταξύ των κτιρίων και του οδικού δικτύου που τα  περιβάλλει, δηλαδή τις οδούς Κάλβου, Δέλγερη, Λουκάρεως.
     

Οι αρχές σχεδιασμού της συνολικής έκτασης είναι:

 

  • Η κατά το δυνατόν φύτευση πρασίνου και μάλιστα ψηλού, όπου αυτό είναι εφικτό.
  • Ικανός πλακόστρωτος χώρος για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του Ειρηνοδικείου, καθώς επίσης και της ανάδειξης του κτιρίου.
  • Άνετη σύνδεση του ελεύθερου χώρου με τις περιμετρικές οδούς και μέσω αυτών με την ευρύτερη περιοχή.
  • Η λειτουργία του ως ελεύθερος χώρος περιπάτου, στάσης και πρασίνου.
  • Η εξασφάλιση των προσπελάσεων προς όλες τις υπηρεσίες (Ειρηνοδικείο – Γραφεία – Αρχεία Υπουργείου Δικαιοσύνης, Ελληνικό Ινστιτούτο Διεθνούς & Αλλοδαπού Δικαίου) και τον υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων.
     

Στην κεντρική περιοχή οργανώνεται ο κύριος χώρος της πλατείας, πλακόστρωτος, ανοικτός, φωτεινός, ο οποίος περιβάλλεται από το κτίριο του Ειρηνοδικείου. Στον χώρο αυτόν προβλέπονται παρτέρια με χαμηλό πράσινο, και υπαίθρια καθιστικά. Μέσω της πλατείας οδηγείται κανείς στο κτίριο του Ειρηνοδικείου, στην έξοδο προς την Δέλγερη, στα κλιμακοστάσια που εξυπηρετούν το garaze και στο κτίριο Ε.Ι.Δ.Α.Δ.


Τα κτίρια των απολήξεων των δύο κλιμακοστασίων του υπόγειου σταθμού ενώνονται με την τοποθέτηση ελαφριάς κατασκευής – πέργκολας, κάτω από την οποία διαμορφώνονται χώροι στάσης – καθιστικά. Στην περιοχή αυτή αναπτύσσονται και χώροι πρασίνου με ελαφριές κατασκευές από plexiglass και ειδικό φωτισμό. Επιφάνειες με χαμηλό πράσινο υπάρχουν σε περιφεριακές περιοχές της πλατείας, γύρω από τις απολήξεις των κλιμακοστασίων και προς την πλευρά γειτνίασης με το Εφετείο. Ψηλό πράσινο προβλέπεται στον περιβάλλοντα αδόμητο χώρο του συγκροτήματος.

 
Έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες διαμόρφωσης των ζωνών μεταξύ των κτιρίων και των οδών που περιβάλλουν το συγκρότημα.